Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 35
af Rick Joyner

Jeg er 75 år gammel - trekvart århundrede gammel - og tror, at jeg måske har levet det bedste liv nogensinde på planeten. Det bliver ved med at blive bedre. Jeg har haft min del af prøvelser, hvoraf nogle jeg spekulerede på, om jeg ville overleve. Jeg kan dog bekræfte løftet i Romerbrevet 8:28, er sandt hver gang at "Alt virker sammen til det gode for dem, der elsker Herren."

Jeg plejer at skrive disse ord for ugen måneder før de udgives, og jeg undrer mig over, hvor ofte de kommer i tide. Hvis jeg har ret i, hvornår denne sandsynligvis vil blive frigivet, vil verden sandsynligvis være i eller på vej ind i en stor krisetid. De problemer, der kom over verden, blev profeteret til at komme, ligesom fødselsveer kommer over en kvinde, der føder. Verden har oplevet disse i nogen tid nu.

Fødselssammentrækninger kommer pludseligt over en kvinde, der føder, men de er i starten relativt milde, før de øges i intensitet og hyppighed, efterhånden som hun kommer tættere på fødslen. Verden kommer åbenbart tættere på en fødsel, men hvad bliver der født?

Vi nærmer os en ny herlig dag, hvor Kristus vil komme og tage sin myndighed over hele jorden. Denne dag kommer til at vare tusinde år, mens Han, og de, der har været parat til at regere med Ham, ordner alt, hvad der er gået skævt på jorden siden menneskets fald i haven.

De bibelske profetier bekræfter, at jorden vil blive genoprettet til det paradis, som den oprindeligt blev skabt til at være. Enhver uret vil blive rettet, og hver tåre vil blive tørret væk fra hvert øje. Ingen kommer til at såre nogen andre, hvor som helst på jorden, igen. Dette er Guds løfter til jorden, og ingen af hans løfter har nogensinde slået fejl.

"Endetiden" eller "sidste dage" i bibelske profetier taler om slutningen af denne tidsalder, ikke verdens ende. Nogle engelske oversættelser fra det græske i Det Nye Testamente har forvirret dette, men en nøjagtig oversættelse gør det klart. Ikke alene vil jorden bestå, men vi får at vide, at Faderen selv vil komme til jorden for at bo blandt mennesker!

Hvorfor skulle Faderen ønske at bo på jorden sammen med mennesket, der gjorde oprør mod ham og lavede sådan et rod i denne verden ved at prøve at regere den uden ham? Som vi bliver fortalt i det mest berømte vers i Bibelen, Johannes 3:16, "således elskede Gud verden, at han sendte sin søn." Han betalte prisen for vores forløsning, vores frelse fra synd, vores genoprettelse fra syndens natur og bedst af alt, vores forsoning med Gud. Han elsker os så højt, at han, Gud Fader, selv ønsker at leve på jorden blandt mennesker!

Gud elsker verden så meget , at han ville sende sin elskede søn til korset for os. Vi ser i Joh. Åbenbaring, at vi for evigt vil kalde Jesus "Lammet" på grund af det, han gjorde for os på korset. Vi vil i evighed grunde på denne åbenbaring af hans kærlighed, og jeg tror aldrig, vi bliver trætte af den. Hvorfor ikke starte lige nu og bruge lidt tid hver dag på at grunde over den pris, han betalte for vores forløsning og forsoning med sig selv? Vor Fader i himlen elsker os så meget, og han elsker hele verden. Han har lovet at ordne alt, hvad vi har rodet i!

Vi ser også i 1 Mosebog 1:2, hvordan hele jorden var i kaos, indtil Helligånden bevægede sig over den, og se på den herlige skabning, han frembragte. Helligånden ved virkelig, hvordan man håndterer kaos! Der er ingen mængde kaos, vi kan skabe, som Han ikke kan forvandle til en smuk ny skabelse.

Vi oplever nu, på alle områder, kriser, som er hinsides menneskelig visdom eller evne til at løse. Men vi ved, at Gud har lovet, at efter at vi har lært vores lektie ved at bringe verden til randen af total ødelæggelse, vil han gribe ind og ordne alt. Så at komme til det sted, hvor enhver krise er uden for menneskelig afhjælpning, er et bevis på, at vi er tæt på den største glædesdag, verden nogensinde har kendt – begyndelsen på Herrens dag, hvor han vil være vores konge!

Til 36
OP